Columbia University Press

Arguing About Tastes

Arguing About Tastes

Produktbeskrivelse

Vanlig økonomisk teori betrakter individuelle preferanser som faste og uforanderlige. Mens psykologer og andre samfunnsvitere undersøker hvordan smaker dannes, påvirkes og utvikles, anses det ikke som "riktig" innenfor den ortodokse økonomien å ta opp dette temaet. I "Arguing About Tastes" argumenterer David M. Kreps for at økonomer bør skrinlegge prinsippet om faste preferanser og i stedet integrere hvordan kontekst og erfaring former individuelle smaker i sitt arbeid. Kreps fremhever nødvendigheten av å ta hensyn til dynamiske personlige smaker når vi skal forstå sosial utveksling, og legger særlig vekt på ledelse av menneskelige ressurser og atferd på arbeidsplassen. Han utvikler formelle modeller som illustrerer kraften av intrinsisk motivasjon og viser hvorfor eksterne insentiver kan være motproductive. Kreps vurderer både fordeler og ulemper ved prinsippet de gustibus non est disputandum: det er ingen diskusjon om smaker. Han appelerer til en ny æra innen økonomi der preferanser blir tatt på alvor.

Prishistorikk

Lavest
247 KR
Høyest
257 KR
Gjennomsnitt
251 KR
Median
252 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Columbia University Press
Navn Arguing About Tastes
GTIN/EAN/ISBN 9780231209915
Kategorier Bøker