Michel Chions banebrytende verk 'Audio-Vision' har hatt en betydelig innflytelse på vår forståelse av forholdet mellom lyd og bilder siden det opprinnelig ble utgitt i 1994. I boken argumenterer Chion for at lydfilm kvalitativt skaper en ny form for persepsjon. Lyd i audiovisuelle medier utgjør ikke bare et komplement til bildene; sammen engasjerer de en spesialmodus av persepsjon, kalt audiovisjon, som transformerer både det å se og å høre. Vi opplever ikke bilder og lyder separat - vi opplever dem som en trans-sensorisk helhet. I denne oppdaterte og utvidede utgaven undersøker Chion mange flere eksempler fra nyere verdens kino og formulerer nye spørsmål for det moderne medielandskapet. Han tar hensyn til den utviklende rollen som audiovisjon spiller i ulike kinoomgivelser og vurderer dens betydning for musikkvideoer, videokunst, kommersiell tv, internett, samt konvensjonell kino. Chion utforsker også hvordan multitrack digital lyd muliggjør bemerkelsesverdige detaljer, og hvordan dette utvider rommet for vår sensoriske opplevelse.