Har digitale teknologier forvandlet kino til en ny kunstform, eller er de bare en etterligning av den analoge, filmbaserte kinoen? Den nyreviderte og utvidede utgaven av "Cinema in the Digital Age" undersøker kinoens skjebne etter den digitale revolusjonen. Nicholas Rombes dykker ned i filmer som Festen (1998), The Blair Witch Project (1999), Timecode (2000), Russian Ark (2002) og The Ring (2002), blant annet. Disse filmene, som er preget av sitt analoge opphav, fokuserer ikke på digital renhet, men i stedet på ufullkommenhet og feil, som uklare eller pixelerte bilder, rystende kameraarbeid og andre elementer som minner seerne om mennesket bak kameraet. Med en ny introduksjon og ny informasjon, gir denne oppdaterte utgaven et friskt blikk på den historiske og nåværende tilstanden til digital kino. Den legger spesielt vekt på hvordan nostalgi for utseendet og følelsen av det analoge forstyrrer estetikkene i det digitale bildet, samt hvordan nyere filmer som The...