Boken 'Educational Supervision in Social Work' gir en grundig utforskning av undervisningssupervisjon og introduserer den Task-Sentered Modellen for Utdanningssupervisjon (TCS). Den begynner med å gjennomgå historien om utdanningssupervisjon innen sosialt arbeid samt prinsippene for effektive undervisningsmetoder i feltet. Til tross for de mange teoriene om prinsippene og formålene med utdanningssupervisjon, har det vist seg utfordrende å omsette disse ideene til en sammenhengende modell for veiledningspraksis. Boken imøtekommer dette behovet ved å presentere TCS i detalj – en systematisk serie av klare aktiviteter som veiledere og de som blir veiledet følger, både under og mellom veiledningsmøtene. TCS er utformet for å fremme kontinuerlig oppnåelse av lærings- og praksismål, tilpasses nye modeller for feltinstruksjon, adresserer vanlige ansvarsspørsmål innen sosialt arbeid og lærer praktikere hvordan de kan være selvinitierende og evaluerende. Med fokus på praktisk implementering av TCS, oppfordrer Caspi leserne til å utvikle sine faglige ferdigheter og øke kvaliteten på veiledningsprosessen.