I 'Graphic Women' utforsker Hillary L. Chute en ny generasjon av kvinnelige tegneserieskapere som har satt sitt preg på den autografiske sjangeren. Boken belyser hvordan disse kunstnerne har brukt tegneserier som en plattform for å utforske kvinners livserfaringer, og fremhever spesifikke temaer som seksualitet, kjønnsroller og det intime forholdet til kroppen. Aline Kominsky-Crumb, som regnes som en pionér innen den autografiske formen, gir leserne et unikt innblikk i hverdagslivet sett fra et kvinnelig perspektiv. Phoebe Gloeckner fokuserer på tenårenes seksualitet, mens Lynda Barry benytter collage-teknikker og det som ikke blir sagt mellom bildene, for å avspeile minner. Marjane Satrapis 'Persepolis' eksperimenterer med visuelle fortellinger for å ramme inn både personlige og historiske narrativer, mens Alison Bechdels 'Fun Home' omhyggelig integrerer familiearkiv for å gjenskape forfatterens fortid. Chute analyserer hvordan disse fem talentfulle tegnerne fornyer kunstformen og utfordrer etablerte narrativer, ved å kombinere ord og bilder på en ny og engasjerende måte.