Columbia University Press

Journalistic Authority

Journalistic Authority

Produktbeskrivelse

Når vi møter en nyhetssak, hva gjør at vi aksepterer dens versjon av hendelsene? Hvordan kan vi i det hele tatt gjenkjenne dette som nyheter? Dette komplekse samspillet mellom kultur, struktur og teknologi påvirker hvordan vi forholder oss til nyhetene. I "Journalistic Authority" presenterer Matt Carlson en relasjonell teori for å forklare hvordan journalister oppnår autoritet. Boken fremhever at autoritet ikke er noe man eier eller mister, men snarere et forhold som oppstår i interaksjonen mellom de som gjør krav på autoritet og de som aksepterer dette. Carlson undersøker journalistpraksis, inkludert profesjonell orientering, utviklingen av spesifikke nyhetsformer, og de personlige fortellingene journalistene deler for å støtte en privilegert sosial posisjon. Videre analyserer han forholdet mellom journalister og deres publikum, kilder, teknologier, og kritikere, og hvordan disse påvirker den journalistiske autoriteten i dagens medielandskap. Boken argumenterer for at journalistisk autoritet alltid er et resultat av komplekse og variable relasjoner.

Prishistorikk

Lavest
391 KR
Høyest
408 KR
Gjennomsnitt
400 KR
Median
400 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Columbia University Press
Navn Journalistic Authority
GTIN/EAN/ISBN 9780231174459
Kategorier Bøker