No-drama, som kombinerer tale, sang, dans, musikk, maske og kostyme til en unik kunstform, er en av Japans mest beundrede kulturtradisjoner. Denne dramastilen fikk mye oppmerksomhet på 1400-tallet, da skuespilleren og dramatikeren Zeami (1363–1443) imponerte shogunen med sine teaterinnovasjoner. Nøs intrikate detaljer og høyt styliserte konvensjoner fortsetter å vekke interesse både i Japan og vestlige kulturer. I dag fremføres et repertoar på omtrent 250 skuespill. Boken "Joy, Despair, Illusion, Dreams" presenterer et utvalg av No-skuespill, strålende oversatt til engelsk av Royall Tyler, en anerkjent akademiker og oversetter av klassisk japansk litteratur. Utgivelsen inkluderer både kanoniske og mindre kjente verk av Zeami, samt anonymt forfatterskap. Flere skuespill finnes utenfor det etablerte repertoaret, og disse gir innblikk i No før tradisjonen ble systematisert i Edo-perioden. I tillegg inneholder boken en introduksjon som beskriver strukturen, de formelle trekkene og fremføringen av No.