Columbia University Press

Seeing and Believing

Seeing and Believing

Produktbeskrivelse

Sosiale medieplattformer blir ofte kritisert som "bobler" eller "ekokamre." Denne oppfatningen antyder at det vi ser, vanligvis forsterker det vi allerede tror, og våre eksisterende overbevisninger påvirker hva vi oppfatter. Likevel er sosiale bevegelser som Black Lives Matter sterkt avhengige av den omfattende spredningen av digitale bilder og videoer gjennom sosiale medier. I flere tilfeller kan visuelle bilder utfordre normative og normaliserte oppfatninger av verden, og motivere seerne til å tenke annerledes – og til og med samle mennesker. "Seeing and Believing" mobiliserer religiøse ressurser for å omdefinere betydningen av digitale bilder i kampen for sosial rettferdighet. Ellen T. Armour analyserer hva som skiller digital fotografi fra dets analoge forgjenger og plasserer sirkulasjonen av digitale bilder i en bredere kontekst av virtuelle visuelle kulturer. Hun utforsker utfordringene og mulighetene som et visuelt mettet landskap av sosiale medier gir både brukere og organisatører. Til tross for kraften i disse visuelle mediene, åpenbarer boken nye innsikter i hvordan bilder kan påvirke samfunnsbevegelser.

Prishistorikk

Lavest
391 KR
Høyest
408 KR
Gjennomsnitt
400 KR
Median
400 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Columbia University Press
Navn Seeing and Believing
GTIN/EAN/ISBN 9780231209052
Kategorier Bøker