Over tre tusen forskjellige motiver prydet frimerker i USA fra midten av det nittende århundre til slutten av det tyvende. Opprinnelig begrenset til avbildningen av et lite antall karakterer og patriotiske motiver, ble den postale ikonografien gradvis utvidet etter hvert som Posttjenesten søkte å representere landets historie i all sin mangfoldighet. Denne enorme bredden har bidratt til å gjøre frimerkesamling til en utbredt hobby og har samtidig gjort frimerkene til forbruksvarer i sin egen rett. Ved å undersøke kanon av amerikanske frimerker fra det nittende og det tyvende århundre, viser Laura Goldblatt og Richard Handler hvordan postens ikonografi og materielle kultur gir et vindu inn i de omstridte betydningene og ansvarsområdene knyttet til amerikansk medborgerskap. De argumenterer for at frimerker, som både er betalingsmidler for en offentlig tjeneste og selges som varer i seg selv, inneholder en avgjørende spenning: Defineres demokratiet av politisk handlingsfrihet eller av retten til å kjøpe? De skiftende bildene og bruksområdene for frimerker avdekker også hvordan..