Columbia University Press

The Political Army

The Political Army

Produktbeskrivelse

Siden annen verdenskrig har det amerikanske militæret hatt en sterkt økende interesse for å forme mediedekningen, og dermed også offentlig oppfatning og demokratisk tilsyn med væpnede styrker. Etter å ha undervurdert det innenlandske politiske landskapet under Vietnamkrigen, begynte hærledere å omfavne mediehåndtering, idet de erkjente at kontrollen over informasjon har blitt sentral i hvordan kriger utkjempes. Selv om hæren fremstilte seg selv som en strengt apolitisk organisasjon, jobbet dens ledere aktivt for å omforme det politiske miljøet gjennom PR-strategier. Denne boken forteller historien om den amerikanske hæren sitt stadig mer omfattende engasjement i mediehåndtering over seks tiår, og tilbyr nye perspektiver for å forstå militæret som en politisk aktør. Thomas Crosbie utforsker hvordan hæren gradvis endret sitt forhold til den sivile regjeringen og offentligheten gjennom samarbeid med pressen. Han følger utviklingen fra hæren sine tidlige, ad hoc tilnærminger til mediehåndtering, til en profesjonalisering og formaliseringsprosess, parallelt med at hæren vokste i innflytelse som et politisk fenomen.

Prishistorikk

Lavest
416 KR
Høyest
434 KR
Gjennomsnitt
425 KR
Median
425 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Columbia University Press
Navn The Political Army
GTIN/EAN/ISBN 9780231219785
Kategorier Bøker