Communicating Fashion Brands av Emily Huggard, Jon Cope
Produktbeskrivelse
Boken 'Communicating Fashion Brands' utforsker hvordan motemerker formidler sitt budskap, hvorfor denne praksisen er betydningsfull i et bredere samfunnsperspektiv, og hvordan den kan oppfattes som kulturelt meningsfull. Gjennom å koble sammen kommunikasjonsverktøy og teknikker med teoretiske perspektiver og historiske forbilder, gir forfatterne leserne en dypere forståelse av hvordan disse metodene kan implementeres i praksis. Ved å trekke på sosial, forbruker- og kulturteori, samt rammeverk fra psykologi, sosiologi og økonomi, analyserer og dekonstruerer boken de nåværende kommunikasjonsstrategiene som benyttes av motemerker. Den gir innsikt i strategier for å formidle autentiske verdier, tydelig definere estetiske og visuelle språk og skape delbart innhold som engasjerer publikum. Gjennom eksempler fra anerkjente merker som Burberry, Gucci, Dior, COS, Rapha, Warby Parker, og Maryam Nassir Zadeh, skisserer hvert kapittel metoder for å opprettholde relevante og konsistente merkehistorier i det 21. århundre.