Competing Against Luck av Clayton M Christensen, Taddy Hall, Karen Dillon, David S. Duncan
Produktbeskrivelse
I 'Competing Against Luck' presenterer Clayton M Christensen, en av verdens ledende eksperter på innovasjon og vekst, en banebrytende bok som er essensiell for enhver bedrift som ønsker å transformere innovasjon fra et lotterispill til en systematisk prosess der de utvikler produkter og tjenester som kundene ikke bare ønsker å kjøpe, men som de også er villige til å betale ekstra for. Hvordan vet selskaper hvordan de skal vokse? Hvordan kan de skape produkter som de er sikre på at kundene vil kjøpe? Kan innovasjon være mer enn bare et spill av tilfeldigheter? Christensen, som tidligere har revolusjonert forretningsverdenen med sin teori om disruptiv innovasjon, går nå enda lenger og tilbyr nye, kraftfulle innblikk. Etter mange år med forskning har han kommet til en kritisk konklusjon: Vår tradisjonelt holdte oppfatning om at forståelse av kunden er kjernen i innovasjon, er feil. Ifølge Christensen 'ansetter' kunder produkter eller tjenester for å utføre en oppgave. Forståelse for kundenes oppgaver, ikke bare deres behov, ligger til grunn for innovasjons suksess.