Bli kjent med menneskene som designer algoritmene som fanger opp våre musikalske preferanser. De som utvikler musikkrekommandasjonsystemer har ambisiøse mål: De ønsker å utvide lytternes horisonter og hjelpe ukjente musikere med å finne publikum, samtidig som de utnytter de enorme katalogene som tilbys av selskaper som Spotify, Apple Music og Pandora. For kritikerne fremstår derimot anbefalingssystemer som et uttrykk for de potensielle skadene algoritmer kan medføre: de forenkler kulturen til ren tallform, normaliserer en stadig mer omfattende datainnsamling, og profilerer brukerne for kommersielle formål. Basert på år med etnografisk feltarbeid, skildrer antropologen Nick Seaver hvordan skaperne av musikkrekommandasjonsystemer navigerer i disse motsetningene: hvordan produkteiere forstår sitt forhold til brukerne de ønsker å hjelpe og samtidig fange, hvordan forskere betrakter lytting som en type databehandling, og hvordan ingeniører ser på musikkens verden som et geografisk område de bryr seg om og kontrollerer.