Consumer Behavior av Deborah J. (University of Southern California) MacInnis, Rik (Tilburg University) Pieters, Wayne (University of Texas Austin) Hoy
Produktbeskrivelse
I den åttende utgaven av 'Consumer Behavior' tar Hoyer, MacInnis og Pieters for seg sentrale konsepter fra markedsføring, psykologi, sosiologi og antropologi. Denne boken gir en solid grunnlag og en praktisk tilnærming som er avgjørende for å forberede studenter på dagens globale forretningsmiljø. Leserne får anledning til å utforske den nyeste forskningen og aktuelle forretningspraksiser, med særlig vekt på forbrukernes behov og mål, følelser og regulering av følelser, oppfatninger og forbrukerinferenser, merkevarebygging, forbrukeropplevelser, influencermarkedsføring, sosiale medier, politisk ideologi, generasjonsinnflytelser og mer. Boken drøfter også uenigheter i forbrukernes beslutningsprosesser, inkludert temaer som penger, lykke, økonomiske valg, veldedighet, helse, materialisme og bærekraft. Kapitlene i denne utgaven legger særlig vekt på sosialt ansvar og etikk innen markedsføring, hvor både de negative sider og konstruktive muligheter blir undersøkt. Gjennom virkelige eksempler, kapitelfremvisninger og anvendelsesøvelser gir boken en praktisk relevans som beriker studienes opplevelse.