Denne innsiktsfulle og ekspertledede boken gir en helhetlig fremstilling av den nyeste og banebrytende globale forskningen om trender og endringer i forbrukeratferd innen hotell- og reiselivsnæringen. Den fokuserer spesielt på effektene av COVID-19-pandemien og hvordan den har påvirket kjøpsmønstre innen disse bransjene. Pandemien har hatt en betydelig innvirkning på alle aspekter av forbrukeratferd, inkludert utgifter, handlemetoder, spisevaner, livsstil, teknologi og individuelle beslutningsprosesser. Boken presenterer en nøye kuratert og logisk strukturert samling av kapitler som har som mål å identifisere faktorene som påvirker disse nye kjøpsmønstrene, samt vurdere hvordan ledere, detaljister og markedsspesialister kan utvikle passende strategier som svarer på disse endringene i markedet. Videre utforsker verket effekten av ulike sosioøkonomiske faktorer på individuelle forbrukeratferder og inkluderer et variert utvalg av internasjonale casestudier. Denne boken er av stor interesse for studenter som ønsker å forstå de dynamiske endringene i forbrukeratferd innen hotell- og reiseliv.