Consumer Behaviour in Tourism av Susan Horner, Swarbrooke John
Produktbeskrivelse
Den fjerde utgaven av den bestselgende boken 'Consumer Behaviour in Tourism' er nå fullstendig revidert og oppdatert. Denne utgaven gir studenter en essensiell forståelse av hva turisme er, samt moderne turistadferd. Boken viser hvordan denne kunnskapen kan anvendes for effektiv håndtering og markedsføring av turisme på tvers av ulike sektorer, inkludert turoperasjoner, gjestfrihet, turistattraksjoner, transport, detaljhandel, cruising og flyselskaper. Blant de mange oppdateringene finner vi ny informasjon om hvordan utviklinger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT), inkludert sosiale medier, augmented reality (AR) og virtual reality (VR), påvirker turisme. Videre foreslås sammenhenger mellom klimaendringer, bærekraft og turistadferd, samt hvordan kriser og naturkatastrofer kan påvirke både turismen og cruiseindustrien. Boken inneholder også tretti helt nye internasjonale casestudier om aktuelle temaer, som Airbnb, reiseblogger, overtourisme, Covid-19, flyskam, velvære-turisme, jakt og turisme, terrorisme, mørk turisme, og solo-reisende.