Consumer Culture av Celia (Goldsmith's College University of London) Lury
Produktbeskrivelse
Den andre utgaven av 'Consumer Culture' gir en oppdatert innføring i forbrukerkulturens natur og rolle i moderne samfunn. Denne læreboken er en viktig ressurs for studenter som ønsker å forstå hvordan forbruk påvirker våre liv. Med fokus på nye objektbaserte studier for forbrukerkultur, introduserer boken også friske kapitler som handler om branding og den økende interessen for etisk forbruk. Ved å trekke på et bredt spekter av forskning og bruke samtidsillustrasjoner fra media og populærkultur, undersøker forfatteren utviklingen av forbrukerkulturen og de endrede forholdene mellom produksjon og konsum av kulturelle varer. Lury hevder at forbrukerkulturen har blitt stadig mer stilisert og utgjør nå en viktig kontekst for vår hverdagslige kreativitet. Hun utforsker hvordan en persons posisjon i sosiale grupper preget av klasse, kjønn, rase og alder påvirker deltakelsen i forbrukerkulturen. Boken belyser hvordan disse faktorene har bidratt til endringer i måten enkeltpersoner knytter seg til det sosiale fellesskapet.