Consumption and Its Consequences av Daniel (University College London UK) Miller

Consumption and Its Consequences av Daniel (University College London UK) Miller

Produktbeskrivelse

Denne boken henvender seg til de som søker alternative svar på noen av dagens mest grunnleggende spørsmål. Hva er en forbrukersamfunn? Gjør det å være en forbruker oss mindre autentiske eller mer materialistiske? Hvordan og hvorfor handler vi? Hvordan bør vi forstå økonomien? Er vårt tilsynelatende umettelige begjær etter varer i ferd med å ødelegge planeten? Kan vi finne en balanse mellom å begrense forbruket og samtidig oppnå mål som å redusere fattigdom og sosial ulikhet? Miller adresserer disse spørsmålene ved å foreslå gjennomførbare og i mange tilfeller tilgjengelige alternativer, basert hovedsakelig på sin egen originale etnografiske forskning. Her analyseres shopping som en teknologi for kjærlighet, og klær som unngår politiske spørsmål knyttet til innvandring. Det presenteres en alternativ verditeori som ikke forutsetter at økonomien er intelligent, vitenskapelig, moralsk eller umoralsk. Vi ser Coca-Cola som et eksempel på lokalisering, og ikke globalisering. Vi lærer hvorfor svaret på klimaendringene kun vil være effektivt når vi snur vår tilnærming.

Prishistorikk

Lavest
249 KR
Høyest
260 KR
Gjennomsnitt
254 KR
Median
255 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Consumption and Its Consequences av Daniel (University College London UK) Miller
GTIN/EAN/ISBN 9780745661087
Kategorier Bøker