Electronic Music and Sound Design - Theory and Practice with Max 8 - volume 3
Produktbeskrivelse
Dette er den tredje volumet av et helhetlig pedagogisk system som inkluderer en omfattende online komponent bestående av hundrevis av interaktive lydeksempler, videoer, teori- og praksisgloser, tester, programmer skrevet i Max, et Max-objektbibliotek spesifikt laget for disse volumene, samt mange praktiske aktiviteter (ofte med Gen og Jitter). Boken tar for seg en rekke temaer som etterklang og kreative bruksområder av reverb, romlig lydbehandling med to eller flere kanaler, AM, RM, SSB, FM og PM, ikke-lineær forvrengning, bølgeterain-syntese, splitte syntese, granulerings- og partikkelsyntese, samt analyseteknikker som vocoding og korsyntese. I tillegg inkluderer den konvolusjon, jittering for lyd og programmering med Gen. Det finnes mange bøker i verden som søker å demonstrere forfatterskapenes lærdom, men det er sjeldnere å finne verk som fokuserer på leserne og tar dem med på en reise som vil endre deres forståelse. Bøkene til Cipriani og Giri tilhører denne sjeldne kategorien.