Boken "Structural Ambiguity in English" representerer et viktig nytt akademisk arbeid som gir en nyskapende og lettfattelig språklig beskrivelse av de egenskapene ved det engelske språket som kan utnyttes for å skape strukturelle tvetydigheter. Mens mye forskning på tvetydighet fokuserer på avklaring - prosessen med å gjøre det som er uklart klart, tar denne boken et motsatt standpunkt. Den retter oppmerksomheten mot de språklige trekkene i engelsk som bidrar til dannelsen av strukturelle tvetydigheter, hvilke ofte ligger til grunn for noen av de mest kreative ordspillene i reklame, komedie og markedsføring. Forfatteren, Oaks, benytter en systematisk og omfattende tilnærming gjennom en inventarliste som identifiserer individuelle språkelementer og deres særtrekk, som kan manipuleres for bevisst å skape strukturelle tvetydigheter. I tillegg gir han autentiske eksempler som illustrerer de konseptene han presenterer. Boken vil være av interesse for forskere og akademikere som er opptatt av strukturen i det engelske språket.