I denne nye og oppdaterte utgaven av 'With Drama in Mind' presenterer Patrice Baldwin sentrale funn fra hjerneforskning kombinert med beste praksis for å fremheve fordelene som drama og fantasiopplevelser kan ha for læring, kreativitet, tenkeferdigheter, hukommelse, motivasjon og selvfølelse. Boken forklarer hvorfor og hvordan drama kan støtte læringsprosessen. Baldwin tar til orde for en helhetlig tilnærming til læring som fokuserer på personlig, sosial og emosjonell vekst, og argumenterer for at drama kan være en måte å utvikle potensialet både hos læreren og eleven. Boken gir solid råd om planlegging og gjennomføring av drama på tvers av fag fra 5 til 14 år, og inneholder nøye uttydde arbeidsplaner med kopierbare ressursark og online maler. Både erfarne drama-lærere og ikke-spesialister vil sette pris på den oppdaterte forskningen, nye pedagogiske eksempler, multisensoriske dramateknikker og tilknytninger til moderne utviklinger innen utdanning, som lekbasert læring, læring utenfor klasserommet og filosofi.