Controversy in the Classroom av Diana E. (The Spencer Foundation Hess, Madison USA) University of Wisconsin
Produktbeskrivelse
I en konservativ utdanningsklima preget av politikk som No Child Left Behind, har en av de mest alvorlige konsekvensene vært at lærere bekymrer seg for politikken rundt hva de underviser og hvordan de underviser det. Som et resultat velger mange dedikerte lærere å unngå kontroversielle temaer til fordel for 'trygg' kunnskap og 'sikre' undervisningsmetoder. Diana Hess setter en stopper for denne farlige trenden ved å tilby leserne et engasjerende og detaljert argument for hvorfor læreplaner og undervisning basert på kontroversielle temaer er helt avgjørende i vår tid. Gjennom omfattende empirisk forskning fra faktiske klasserom over hele landet viser hun hvorfor skolene har potensialet til å være spesielt potente steder for demokratisk utdanning, og hvorfor denne typen utdanning må inkludere vedvarende fokus på autentiske og kontroversielle politiske spørsmål som engasjerer politiske samfunn. Den hensiktsmessige inkluderingen av kontroversielle spørsmål i skolepensumet, når det gjøres på en klok måte, er essensiell for å fremme en ekte forståelse av demokratiske prinsipper blant kommende generasjoner.