Temaet for denne nye utgaven er FORANDRING. For det første endrer kulturer seg. I markeder verden over er forretningsadferd i konstant utvikling, drevet av generasjonsendringer, forbedringer i utdanningen og, spesielt, økt eksponering for det globale markedet. Dette er grunnen til at alle de 43 'Forhandlerprofilene' i boken nå er grundig oppdatert, med nye saker og friske eksempler. I tillegg til endringene i kulturen har også utfordringene for internasjonale ledere blitt annerledes. For bare noen få år siden var deltakerne på globale ledelsesseminarer primært interessert i hvordan de skulle kommunisere og forhandle med utenlandske partnere. Nå opplever de at de største utfordringene ligger i hvordan de kan lede utenlandske datterselskaper, strategiske allianser og internasjonale partnerskap. For å gjenspeile disse nye realitetene har bokens tidstestede rammeverk for å forstå tverrkulturell forhandlingsadferd blitt utvidet med et bredt spekter av praktiske råd.