«Misrecognitions» gir en grundig forsvar for den intrikate plottingen i viktorianske romaner, som ofte kritiseres for sine lite troverdige avsløringer og tilfeldigheter. Kritikere har lenge ansett de såkalte anerkjennelsesscenene—de dramatiske gjenforeningene og de retroaktive identitetsoppdagelsene som altfor praktisk binder historien sammen—som beklagelige kunstgrep. Ben Parker motsier denne oppfatningen ved å vise hvordan disse scenene faktisk tilbyr en kritikk av de sosiale og økonomiske misforståelsene som preget kapitalismen på 1800-tallet. Gjennom en grundig analyse av verkene til Charles Dickens, Anthony Trollope og Henry James, i tillegg til Arthur Conan Doyles Sherlock Holmes-fortellinger, utforsker «Misrecognitions» hvordan den viktorianske romanen omformer de finansierte abstraksjonene av kapital til dramaer fylt av begravde hemmeligheter og skjulte relasjoner. Med utgangspunkt i Karl Marx' begreper om varefetisjisme og reifikasjon, argumenterer Parker for at viktorianske anerkjennelser konfigurerer kapital som et mysterium som må avdekkes.