Hvordan markedsføre seg selv er en tidløs guide som oppfordrer leserne til å ta kontroll over sitt liv og maksimere sitt potensiale. Først utgitt under tittelen 'Making the Man Who Can' i 1909 og senere reutgitt i 1914, gir denne boken innsikt i hvordan man kan leve et vellykket og meningsfylt liv. Wallace D. Wattles deler kraftfulle prinsipper som fortsatt er relevante i dag, og hans lære har inspirert utallige individer til å strekke seg etter mer. Både temaene og budskapene i dette verket er gjenkjennelige fra Wattles' andre skrifter; han understreker viktigheten av kontinuerlig læring og selvforbedring. Boken har hatt varig innflytelse, ikke minst tydelig i dens forbindelse til den populære filmen og bestselgeren 'The Secret' av Rhonda Byrne, samt den brede anerkjennelsen av metoder for personlig utvikling og selvhjelp. Gjennom inspirerende ord minner Wattles oss om at vi ikke skal vente på muligheter, men aktivt skape dem i vår egen hverdag.