Bringing a Hardware Product to Market: Navigating the Wild Ride from Concept to Mass Production
Produktbeskrivelse
Å utvikle et maskinvareprodukt for første gang kan være en utfordrende prosess, helt ulikt det man opplever når man skaper programvare. Mens programvareteam lett kan finne gratis tilgjengelige ressurser for å lære beste praksis og raskt få sitt minimum viable product (MVP) på markedet, er veien for maskinvareteam mye mer krevende. Design-, utviklings- og prototypeprosessen tar betydelig lengre tid og er mer kostnadskrevende enn i programvareverdenen. I mange tilfeller kan iterasjoner som resulterer i nye fysiske prototyper ta uker eller måneder – ikke dager. Brukertesting må planlegges og koordineres nøye med prototypingtidslinjen, og testingen av forretningsmodeller er mer komplisert på grunn av regulatoriske krav. Dessuten finnes det langt mindre informasjon tilgjengelig for å hjelpe nye team med å manøvrere disse ukjente farvannene og legge strategiske planer for suksess. Denne boken tilrettelegger for maskinvareteam ved å tilby en konsis og praktisk veikart som guider dem gjennom prosessen fra idé til masseproduksjon, og gjør det enklere å bringe innovative maskinvareprodukter til markedet.