Createspace Independent Publishing Platform

Choice Theory

Choice Theory

Produktbeskrivelse

Boken 'Choice Theory: A Simple Introduction' gir en lettfattelig innføring i de sentrale teoriene og metodene innen valgteori. Den inkluderer eksempelvis beregninger, empiriske bevis og over 20 diagrammer som støtter analysene. Leseren får en grundig gjennomgang av forventet verditeori, inkludert interessene i to konvolutter-problemet og St. Petersburg-paradokset som setter denne teorien på prøve. Videre gir boken innsikt i forventet nytte-teori, lærer hvordan man lager en nyttefunksjon og vurderer Ellsberg-paradokset, Allais-paradokset, samt fenomenet med preferansereversering. Kapitlene omhandler også risikofrie, risikosøkende og risikoaverse holdninger, samt utforsking av original, kumulativ og tredje generasjons prospektteori, inkludert betydningen av risikofølsomhet og tapfølsomhet. I tillegg vurderes nullsumspill, minimax- og maximin-strategier, med en forklaring på hvordan en blandet minimax-strategi kan overvinne sykluser i spillresultater. Boken berører også auksjonsteori, inkludert inntekts-ekvivalens-teoremet for engelske, nederlandske og forseglede bud-auksjoner med privat verdi, samt hvordan budgivere kan unngå vinnerens forbannelse i auksjoner med felles verdi.

Prishistorikk

Lavest
150 KR
Høyest
156 KR
Gjennomsnitt
153 KR
Median
153 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Createspace Independent Publishing Platform
Navn Choice Theory
GTIN/EAN/ISBN 9781495317828
Kategorier Bøker