Hvordan vurdere og måle forretningsinnovasjon er den første delen av en fem-binds serie som utforsker hvorfor enkelte innovasjoner har vist seg å være spesielt innflytelsesrike. Boken identifiserer nøkkelkomponentene som er avgjørende for å omdanne geniale ideer til praktiske løsninger. Med utgangspunkt i omfattende data fra tusenvis av virksomheter og innsiktsfulle observasjoner fra profesjonelle innovasjonskonsulenter, gir denne volumboken en verdifull guide for bedriftsledere og innovasjonsutøvere til å gjennomføre en kritisk selvvurdering før de iverksetter ethvert innovativt prosjekt. InnoSurvey(TM), som introduseres i serien, er verdens største database om forretningsinnovasjon. I løpet av de siste to tiårene har Magnus Penker, grunnleggeren av Innovation360, rådgitt utallige virksomheter i å gjøre innovasjon lønnsom, gjennomføre digitalisering og forstå de globale konsekvensene av nye forretningsmodeller. Hans arbeid innen innovasjon og vekststrategier ble anerkjent da han mottok prisen 'Årets administrerende direktør' i 2016. Samtidig har han klart å lansere 10 vellykkede prosjekter.