Createspace Independent Publishing Platform

Medien Und Islamismus. Eine Studie Über Islam-Whitewashing Nach Dem Charlie Hebdo Terroranschlag: Wie Medien Und Politiker Alles Tun, Um Die Beziehung

Medien Und Islamismus. Eine Studie Über Islam-Whitewashing Nach Dem Charlie Hebdo Terroranschlag: Wie Medien Und Politiker Alles Tun, Um Die Beziehung

Produktbeskrivelse

Den 7. januar 2015 ble Frankrike rystet av et brutalt terrorangrep som resulterte i at 12 mennesker mistet livet i et angrep på det satiriske magasinet Charlie Hebdo. Dette angrepet, utført av islamistiske terrorister, ble etterfulgt av ytterligere voldshandlinger hvor fem andre mennesker også ble drept av muslimer som identifiserte seg med fundamentalistiske holdninger. I denne konteksten reiser boken spørsmål rundt hvordan medier og politikere har engasjert seg i en omfattende «whitewashing»-kampanje – en kampanje for å tilsløre og myke opp realitetene rundt islamisme. Boken gir en grundig analyse av hvordan figurer som den tyske justisministeren Heiko Maas og medier som Huffington Post Deutschland har bidratt til en narrativ som er sjeldent sett i tyske medier. Dette er en viktig studie av medienes rolle og ansvar i en tid der religiøs ekstremisme står i fokus.

Prishistorikk

Lavest
94 KR
Høyest
99 KR
Gjennomsnitt
96 KR
Median
96 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Createspace Independent Publishing Platform
Navn Medien Und Islamismus. Eine Studie Über Islam-Whitewashing Nach Dem Charlie Hebdo Terroranschlag: Wie Medien Und Politiker Alles Tun, Um Die Beziehung
GTIN/EAN/ISBN 9781511535182
Kategorier Bøker