Createspace Independent Publishing Platform

Preproduction Blueprint: How to Plan Game Environments and Level Designs

Preproduction Blueprint: How to Plan Game Environments and Level Designs

Produktbeskrivelse

Preproduction Blueprint er et omfattende system for planlegging av spillmiljøer og nivådesign. Boken tar for seg viktigheten av preproduksjon – en kritisk fase der man legger fundamentet for sitt spillprosjekt. Enten det dreier seg om å utvikle et spillbar nivå eller et spillmiljø som skal vises frem i en portefølje, gir denne guiden uvurderlig innsikt i planleggingsprosessen. Altfor ofte blir planleggingen ansett som en hastverksprosess, noen ganger oversett helt, noe som kan føre til ufullstendige prosjekter. Å skape et spillmiljø eller designe et nivå følger en rekke nøye gjennomtenkte steg: Du må først definere hva du skal lage, hvordan spillmiljøet vil se ut, og hvordan nivået vil fungere. Videre må du vurdere beliggenhet, tema og setting for spillmiljøet eller nivådesignen. Boken veileder deg også gjennom prosessen med å lage en top-down layout, definere og designe mål, hindringer og planlagte hendelser, samt klargjøre prosjektets hensikt. Den gir også råd om hvordan man samler fotoreferanser, skaper en historie, utvikler visuelle elementer, og lager handlingsplaner med oppgavelister. Ved å unngå å haste inn i designprosessen, kan du sikre at ditt spillprosjekt får en solid og gjennomtenkt grunnmur.

Prishistorikk

Lavest
502 KR
Høyest
529 KR
Gjennomsnitt
515 KR
Median
513 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Createspace Independent Publishing Platform
Navn Preproduction Blueprint: How to Plan Game Environments and Level Designs
GTIN/EAN/ISBN 9781539103189
Kategorier Bøker