Å innhente krav er det første steget i prosessen med å samle brukerkrav; det handler om å forstå og skaffe seg innsikt i forretningsbehovene til alle involverte interessenter. Betydningen av kravinnhenting kan ikke undervurderes. De kravene du identifiserer og samler inn, utgjør grunnlaget for all påfølgende arbeid i prosjektet. Denne boken er en oppfølger i vår serie om kravinnhenting. Den tidligere utgitte boken 'Kravinnhenting gjennom intervjuer og workshops - Enklere forklart' tar for seg de myke ferdighetene som trengs for å hente inn krav. I boken 'Teknikker for kravinnhenting - Enklere forklart' fokuserer vi på spesifikke teknikker som er utviklet for å forbedre resultatene av dine intervjuer og workshops. De presenterte teknikkene vil være til stor hjelp for nåværende og fremtidige forretningsanalytikere, fagpersoner, ledere, produkteiere, prosjektledere og alle som har ansvar for å sikre at de riktige kravene hentes fra de riktige personene. Mange mennesker deltar i kravinnhenting.