The Talent Magnet: Employer Branding & Recruitment Marketing Strategies to Attract Millennial Talent
Produktbeskrivelse
I følge prognoser vil mer enn 75% av den globale arbeidsstyrken bestå av millennialtalent innen 2025. Denne generasjonen, som ofte betegnes som 'Gen Y' eller millennials, omfatter personer født mellom tidlig på 1980-tallet og slutten av 1990-tallet. Det er tydelig at de tenker, handler og reagerer annerledes enn alle andre aldersgrupper. Deres ambisjoner og syn på arbeid skiller seg markant fra generasjonene før dem. Kjøpsadferden blant forbrukere har også endret seg; ofte har en potensiell kunde gjort 60-70% av sin research før de i det hele tatt involverer en selger. Det samme skjer nå i jobbmarkedet, der kandidater og arbeidsgivere må tilpasse seg nye realiteter. For å tiltrekke seg det beste talentet, er det derfor avgjørende å fokusere på riktig employer branding og strategisk rekrutteringsmarkedsføring. Denne boken utforsker hvordan man kan engasjere og tiltrekke millennialgenerasjonen gjennom effektive strategier.