Creative Advertising Concept and Copy av Georgia-Zozeta (The American College of Greece Greece) Miliopoulou
Produktbeskrivelse
Denne boken tar for seg kreative perspektiver innen reklame gjennom en unik medie- og kommunikasjonslinse. Den kombinerer både teori og praktiske verktøy som er nødvendige for å tilnærme seg og forstå kreativitet i reklame med et originalt blikk. Ved å trekke på et mangfold av fagområder, inkludert sosialantropologi, narrativ teori, forbrukerpsykologi, semiotikk og kulturstudier, tilbyr "Creative Advertising Concept and Copy" en solid basis for utdanning innen reklame, utenfor de tradisjonelle forretnings- og markedsføringslitteraturene. Til tross for behovet for selvstendig inspirasjon og originalitet, veileder forfatteren leserne gjennom hele prosessen med kampanjeplanlegging, fra strategi til kreativ idé og til det ferdige produktet, mens prinsipper relatert til 'design thinking' tas i betraktning. Boken tar også hensyn til etikk og regelverk, bruken av tekst og bilder, samt historiefortelling på tvers av radio-, TV- og videoplattformer. Gjennom denne tilnærmingen vil leserne oppnå en helhetlig forståelse av hva reklame kan være, og hvordan kreativitet kan bli en sentral komponent i dette feltet.