I 1917 utviklet Harry Ferguson en metode for å feste en hjul-løs plog til en traktor for å redusere risikoen for at maskinen skulle velte. Innen 1925 var plogen i produksjon i USA, og Ferguson begynte å utvikle utstyr som effektivt kunne integrere redskapet med traktoren. Sammen med David Brown skapte han Ferguson-Brown Type A, men salget nådde ikke Harrys forventninger. Etter en presentasjon av Ferguson-Brown-traktoren til Henry Ford, ble det inngått avtale med Ford Motor Company i USA om å bygge en forbedret versjon av traktoren. Denne ble lansert i 1939 som Ford-Ferguson 9N. Da Ford avsluttet samarbeidet, inngikk Ferguson en avtale med Standard Motor Company for å bringe produksjonen av det som nå ble kalt Ferguson TE-20, til Storbritannia. De første enhetene ble produsert i 1946, og i løpet av de neste ti årene ble det laget over 793,000 eksemplarer i Storbritannia, Frankrike og USA. Med sitt revolusjonerende tre-punkts hydrauliske system, endret Ferguson TE-20 landskapet for moderne landbruk.