Den nye utgaven av 'Crew Resource Management' reflekterer de fremskrittene som har blitt gjort innen både den konseptuelle grunnlaget og metodene for anvendelse av CRM i luftfartsindustrien. Hovedmålet med CRM-opplæring er å forbedre flysikkerheten gjennom mer effektiv ytelse fra flybesetningen. Denne utgaven tilpasser seg brukerne, oppgavene, samt de operasjonelle og regulatoriske miljøene – alt dette er i stadig utvikling. Hver bidragsyter analyserer teknikker og presenterer casestudier som på best mulig måte illustrerer CRM-konsepter og opplæring. Boken tar for seg CRM sin historie og forskningsgrunnlag, og understreker også viktigheten av å gjøre adaptive endringer og fremskritt. Nye kapitler inkluderer temaer som: CRM og individuell resiliens, samarbeid mellom fly- og kabinbesetning for å forbedre sikkerheten i luftfarten, CRM i forhold til risikostyring og sikkerhetssystemer, samt MRM for tekniske operasjoner. Denne boken gir en dyp forståelse av hva CRM er, hvordan det fungerer, og hvordan man praktisk kan implementere det.