Boken "Teaching Law" er en omfattende ressurs for jusprofessorer og består av fjorten kapitler som følger strukturen i en typisk jusutdanning. Emnene i kapitlene spenner fra kursmål og pensum til forelesninger, den sokratiske metoden, differensiert undervisning, integrering av læring, vurdering, flervalgsspørsmål, essayoppgaver og vurdering og karaktersetting. I starten av boken gis det et kapittel om pedagogikk som hjelper professorer med å forstå ulike teoretiske perspektiver på utdanning og historien om juridisk undervisning. Avslutningskapitlet fokuserer på undervisningsvisjon. Boken gir innsiktsfulle perspektiver for alle som underviser i juss og som ønsker å forbedre sine ferdigheter. Hvert kapittel inneholder refleksjonsspørsmål og øvelser som oppfordrer leserne til å implementere forslagene og designene som presenteres. Boken er grundig forsket og utdanner leserne til å formulere klare læringsmål, bruke pensum mer effektivt, anvende beste praksis under forelesningene, benytte sokratiske spørsmål, gjøre læringen mer visuell og utvikle bedre vurderingsverktøy, blant flere andre forbedringer.