Crown Publishing Group, Division of Random House Inc
The Innovation Deulsion
Produktbeskrivelse
Innovasjon er et av de mest populære buzzordene innenfor næringslivet i dag. Men hva om fordelene ved innovasjon har blitt overdrevet, og vår besettelse av å finne den neste store tingen har fått oss til å miste fokus på det arbeidet som virkelig betyr noe? I dag er det vanskelig å unngå diskusjonen om innovasjon. Nesten hvert produkt markedsføres som 'disruptivt', uavhengig av om det faktisk er en ny oppfinnelse eller bare en ny tannbørste. I denne manifestet om tilstanden til amerikansk arbeid, argumenterer teknologihistorikerne Lee Vinsel og Andrew L. Russell for at vår tenkemåte om og vår jakt på innovasjon har gjort oss fattigere, mindre trygge, og - ironisk nok - mindre innovative. Gjennom flere års originalforskning og rapportering viser 'The Innovation Delusion' hvordan ideologien om endring for endringens skyld har vært en katastrofe. Selskaper har brukt millioner på å ansette innovasjonsledere, mens kjernevirksomheten har stagnert. Datavitenskapsprogrammer har fokusert på programmering og design, til tross for at det overveldende flertallet av jobbene finnes innen IT og vedlikehold.