Buyology, skrevet av Martin Lindstrom, er en engasjerende og avslørende utforskning av de underliggende faktorene som påvirker forbrukernes beslutningsprosesser. Boken tar leserne med på en fascinerende reise inn i hjernen til 2.000 deltakere fra hele verden, gjennom en banebrytende nevromarkedsføringsstudie som kostet syv millioner dollar og strakk seg over tre år. Gjennom denne studien avdekkes overraskende funn som omdefinerer vår forståelse av hva som virkelig fanger interessen vår og motiverer oss til å kjøpe. Lindstrom stiller flere betimelige spørsmål, som: Selger faktisk sex? Er subliminal reklame fortsatt en del av hverdagen vår? Kan 'kule' merker trigge våre paringsinstinkter? Og hvordan påvirker våre andre sanser — lukt, berøring og lyd — oss når vi ser et produkt? Buyology gir en dyptgående analyse av forbrukerpsykologi i en tid der reklame og merkepåvirkning aldri har vært større.