No Right to Remain Silent: What We've Learned from the Tragedy at Virginia Tech
Produktbeskrivelse
I april 2007 ble verden vitne til en grufull tragedie da Virginia Tech-studenten Seung-Hui Cho gikk til angrep og tok livet av tretti to studenter og fakultetsmedlemmer før han selv tok sitt liv. Lucinda Roy, tidligere leder av engelskdelen ved Virginia Tech og anerkjent professor, så hendelsene utspille seg på TV-skjermen i sitt hjem, og hun opplevde en fryktelig erkjennelse. Cho var studenten hun hadde vært desperate etter å bli kjent med – en ensom sjel som syntes det var tortur å uttrykke seg med ord. Etter at han frivillig hadde blitt bedt om å forlate en poesiklassse, der han delte provokative arbeider som virket rettet mot medstudenter og læreren, begynte Roy en utfordrende reise med individuell veiledning gjennom en poesikurs. I løpet av de månedene, halvannet år før massakren, innså Roy at Cho var mer enn bare en misfornøyd ung mann som eksperimenterte med poetisk frihet; hun mente at han led av alvorlig depresjon og hadde akutt behov for hjelp. Da Roy tok kontakt med rådgivningstjenesten på campus, ble hun vitne til systemets begrensninger og utfordringer i å håndtere slike komplekse situasjoner.