Cultural Appropriation in Fashion and Entertainment av Yuniya (Fashion Institute of Technology USA) Kawamura, Jung-Whan Marc de (Fashion Institute of

Cultural Appropriation in Fashion and Entertainment av Yuniya (Fashion Institute of Technology USA) Kawamura, Jung-Whan Marc de (Fashion Institute of

Produktbeskrivelse

Er det noen gang akseptabelt å 'låne' kulturelt inspirerte ideer? Hvem har eierskap over immateriell kultur? Hvilken rolle spiller maktulikhet i dette? Disse spørsmålene står ofte i sentrum av opphetede offentlige debatter om kulturell appropriasjon, hvor nye kontroverser oppstår tilsynelatende hver dag. Boken "Cultural Appropriation in Fashion and Entertainment" gir et sosiologisk perspektiv på appropriasjonen av rase, etnisitet, klasse, seksualitet og religion som er innebygd i klær, tekstiler, smykker, tilbehør, frisyrer og tatoveringer, så vel som i underholdning som K-pop, Bhangra og hip-hop. Ved å presentere et mangfold av globale perspektiver på adopsjon, tilpasning og bruk av både materielle og immaterielle kulturelle objekter, bidrar Kawamura og de Jong til å flytte samtalen forbi bare kritikk av designere og skapere. De oppfordrer til nyanserte diskusjoner og øker bevisstheten om mangfoldige kulturer innen kreative industrier.

Prishistorikk

Lavest
302 KR
Høyest
339 KR
Gjennomsnitt
320 KR
Median
326 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn Cultural Appropriation in Fashion and Entertainment av Yuniya (Fashion Institute of Technology USA) Kawamura, Jung-Whan Marc de (Fashion Institute of
GTIN/EAN/ISBN 9781350170551
Kategorier Bøker