Cultural Tourism er en banebrytende bok som bygger bro mellom kulturell turisme og forvaltning av kultur og arv. Den første utgaven viste hvordan mål for kulturarv og turisme kan integreres i et ledelses- og markedsføringsrammeverk for å skape bærekraftig kulturell turisme. I denne oppdaterte utgaven tas diskusjonen videre ved å forankre emnet kulturell turisme i teorien og praksisen knyttet til forvaltning av kultur og arv (CM og CHM). Forfatterne understreker at for at turisme skal trives, må det opprettholdes en balansert tilnærming til ressursgrunnlaget den benytter. Boken introduserer et 'paraplykonsept' for kulturell turisme, som tilbyr unike løsninger for å oppnå optimale resultater for alle involverte sektorer. Denne nye utgaven har blitt grundig revidert og oppdatert for å reflektere de mange viktige utviklingene innen feltet, inkludert nytt innhold om stadig mer relevante emner som bærekraft, klimaendringer, trusselen fra deglobalisering, overtourisme og sosiale medier.