Customer Data Platforms av Martin Kihn, Christopher B. O'Hara
Produktbeskrivelse
For markedsførere er det en betydelig utfordring å oppfylle kundenes krav om dyp personalisering, samtidig som kundene blir stadig mer skeptiske til å dele den personlige informasjonen som er nødvendig for å oppnå dette. I boken 'Customer Data Platforms' presenteres løsningen på dette dilemmaet: Customer Data Platforms (CDP). Disse plattformene gjør det mulig for selskaper å fange, samle, aktivere og analysere kundedata på en effektiv måte. CDP-er er blant de mest populære teknologiene innen markedsføring i dag, men er de virkelig så gode som ryktet tilsier? Boken tilbyr en grundig innføring i CDP, slik at leseren kan lære hvordan man kan navigere mot en fremtid med bedre personalisering. Mange av oss har gjennom årene utviklet komplekse teknologiske løsninger for markedsføring og annonsering, i et forsøk på å levere den ideelle kundeopplevelsen med 'riktig person, riktig budskap, til riktig tid'. Dette kan imidlertid føre til isolerte systemer og uforenlige prosesser, samt gjeld relatert til eldre teknologi. CDP-er tilbyr en vei til forenkling av disse teknologiske stakkene, og gir mulighet for helhetlige og sammenhengende kundedataopplevelser.