Cyber Wargaming er en banebrytende bok som gir en omfattende teoretisk oversikt og praktisk guide til design av krigsspill i den digitale sfæren. Både myndigheter, næringsliv og akademia trenger bedre verktøy for å utforske trusler, muligheter og menneskelig samhandling i cyberspace. De interaktive øvelsene kjent som cyber wargames representerer en effektiv metode for å håndtere komplekse problemstillinger i et digitalt miljø preget av både samarbeid og konflikt. Denne boken er den første til å kombinere både teorier og praktiske eksempler som er nødvendige for å bygge, delta i og lære av disse interaktive øvelsene. Bidragsyterne forklarer hva cyber wargames er, hvordan de fungerer, og hvorfor de gir innsikt som andre metoder ikke kan matche. Lærdommene som hentes fra disse spillene er ikke bare interessante i seg selv; de gir også verdifulle innsikter i hvordan folk tolker og interagerer med cyberspace i det virkelige liv. Boken dekker temaer som cyberhandlinger under konvensjonelle kriger, informasjonsvirkninger i konfliktscenarioer, beslutningstaking på individ- versus gruppenivå, samt skjæringspunktet mellom cyber og tradisjonelle krigsoperasjoner.