I flere tiår har designere og virksomheter laget personas for sine målgrupper – fiktive karakterdokumenter basert på intervjuer og forskning som oppsummerer kunder med lignende behov. 'The Non-Human Persona Guide' tar dette et steg videre ved å introdusere ikke-menneskelige og ikke-bruker personas, som gjør det mulig for designere, innovatører og beslutningstakere å representere behovene til miljøer, dyr og usynlige mennesker som påvirkes av produktlivssykluser og forretningsøkosystemer. Bruken av ikke-menneskelige og ikke-bruker personas er fortsatt relativt ny, noe som resulterer i lav anvendelse. Beste praksis for disse metodene er fortsatt under utvikling. Denne guiden samler erfaringer fra designere over hele verden og gir metoder for å identifisere, skape og bruke ikke-menneskelige og ikke-bruker personas, som utvider menneskesentrert design til å bli 'mer enn menneske'. I tillegg medfølger en virtuell Reise Ryggsekk med designverktøy og ressurser for å implementere metodene, tilgjengelig på https://lifecentred.design.