Boken "Dark Tourism and Place Identity" utforsker det stadig voksende fenomenet mørk turisme, som inkluderer besøk til steder som åsted for mord, slagmarker og kirkegårder. Dette feltet har tiltrukket seg økende akademisk interesse, men forbindelsene mellom mørk turisme og stedidentitet har ofte blitt oversett i forskningen. Formålet med denne antologien er å fylle dette gapet. Gjennom tre hovedtemaer – besøkendes motivasjon, destinasjonsledelse og stedfortolkning – belyses emnene fra både etterspørsel- og tilbudsperspektiv ved hjelp av en rekke casestudier fra hele verden. Denne redigerte utgaven tar debatten om mørk turisme til et nytt nivå ved å understreke de kritiske forbindelsene mellom mørk turisme og stedidentitet. Den fremhever spesielt viktigheten av å forstå denne koblingen for både besøkende og ledere av reisedestinasjoner. Med 19 kapitler skrevet av ledende akademikere innen feltet, vil dette stimulerende volumet være nyttig lesning for post-graduate studenter samt avanserte bachelorstudenter.