Data Is Everybody's Business av Barbara H. Wixom, Cynthia M. Beath
Produktbeskrivelse
I boken 'Data Is Everybody's Business' presenterer forfatterne en lettfattelig og engasjerende guide til hvordan man kan utnytte data for økonomisk gevinst, tilpasset alle nivåer i en organisasjon, fra ansatte til styremedlemmer. Mange organisasjoner ser på datamonetisering som en snever prosess, kun fokusert på salget av datamengder. Imidlertid er datamonetisering en essensiell forretningsaktivitet for både kommersielle og ideelle organisasjoner. For å lykkes med dette er det helt avgjørende at det finnes bred støtte fra hele organisasjonen. Boken forklarer tre praktiske strategier for å omdanne data til inntektsstrømmer: forbedre databruken, pakke produkter med data og selge informasjonsprodukter. Forfatterne beskriver også når hver strategi bør anvendes, og deler nyttige tips for å oppnå suksess. Med et solid fundament fra tjueåtte års akademisk forskning, inkludert ni år med arbeid ved MIT Sloan Center for Information Systems Research (MIT CISR), gir denne boken essensielle definisjoner og innsikt i sentrale begreper knyttet til datamonetisering.