Data Mining for Business Analytics av Galit (University of Maryland College Park) Shmueli, Peter C. (Massachusetts Institute of Technology) Bruce, Pet
Produktbeskrivelse
Boken "Data Mining for Business Analytics: Concepts, Techniques, and Applications in Python" tilbyr en praktisk tilnærming til datamining-konsepter og metoder, med bruk av Python-programvare for illustrasjon. I denne sjette utgaven av den anerkjente teksten, som er den første som benytter Python, vil leserne lære hvordan de kan implementere et variert utvalg av populære datamining-algoritmer for å løse forretningsproblemer og utnytte muligheter. Boken dekker både statistiske og maskinlærings-algoritmer med fokus på prediksjon, klassifisering, visualisering, dimensjonsreduksjon, anbefalingssystemer, klyngedannelse, tekstutvinning og nettverksanalyse. Den inneholder også et nytt forfatternavn, Peter Gedeck, som tilfører erfaring fra undervisning i forretningsanalyse med Python og ekspertise innen anvendelse av maskinlæringsmetoder i legemiddeloppdagelse. Videre er en ny seksjon om etiske problemstillinger knyttet til datamining inkludert, samt oppdateringer og nytt materiale basert på tilbakemeldinger fra undervisere ved MBA-programmer og på grunnutdanningen.