Denne boken retter seg primært mot eksperter og ledere innen markedsføring, salg, kundebehandling og servicestyring i B2B-selskaper. I tillegg er den også relevant for konsernledere innen prosjektledelse, kvalitetsstyring, forskning og utvikling (FoU), innkjøp, logistikk og produksjonsavdelinger som arbeider med markedsrelaterte temaer. Den integrerte tilnærmingen til markedsføring, salg og kundeadministrasjon (MSC) har som mål å tydeliggjøre og forklare konseptene, verktøyene og implementeringene av en helhetlig og bærekraftig kundesentert tilnærming, som er avgjørende for å få på plass viktige tiltak innen markedsføring, salg og kundeadministrasjon. Den konsise fremstillingen av ulike metoder, deres anvendelser og evalueringer gir ledere muligheten til å riktig velge spesifikke verktøy og nødvendige midler for effektiv implementering. I tillegg gir denne boken studenter som er innskrevet i programmer innen bedriftsledelse og forretningsadministrasjon, en solid basis for de som fokuserer på markedsføring og salg.