I boken 'Print, Power, and Cultural Hegemony' utforsker Federico Dal Bo designet av tidlige hebraiske bøker fra slutten av 1400-tallet og 1500-tallet. Han retter blikket mot ikke bare teksten i disse bøker, men også hvordan ordene er ordnet på siden. Dal Bo bygger videre på arbeidet til fremtredende forskere som Christopher de Hamel, Marvin J. Heller og David Stern, som har undersøkt betydningen av disse hebraiske verkene i forhold til jødisk læring og deres appell til kristne lesere. Boken drøfter vesentlige trykk som den første Talmud og rabbiniske bibler, som markerer et skifte fra å være exclusivamente for jødiske lesere til å henvende seg til både jøder og kristne. Samarbeidet mellom jødiske redaktører og kristne trykkere førte til forandringer i utformingen av disse bøkene, samt i publikumsretningen. I begynnelsen fulgte disse tidlige trykkene stilen fra håndskrevne hebraiske manuskripter. Den enkle layouten kunne vært vanskelig å lese, spesielt for lange verk som Bibelen eller Talmud. Men gjennom tidene, påvirket av humanismen på den tiden, begynte layout og design å utvikle seg for å møte kravene fra et mer variert publikum.