Kunst-, mote- og vinindustriene befinner seg for tiden i ulike faser av sitt arbeid for å omfavne og overgå mot en mer bærekraftig praksis. Mens forpliktelser til bærekraft er en nødvendig betingelse for fremgang, er de ikke tilstrekkelige alene. Det er behov for en omfattende og transformativ forandring som også inkluderer en seriøs vurdering av urfolksperspektiver uten å kolonisere dem på nytt. Boken "Sustainability in Art, Fashion and Wine" presenterer funn fra nyere forskning og gir et nytt syn på kjente begreper som bærekraft, (de)kolonisering og bedriftansvar innen kunst-, mote- og vinsektorene. Gjennom kritiske perspektiver og innovative syn på sirkulære forretningsmodeller og digitalisering, søker denne boken å tilby løsninger for effektivt å bekjempe klimaendringer og fremme sosialt godt. Boken tar for seg spesifikke utfordringer, som innleide arbeidsforhold, trygge arbeidsmiljø, leveverdige lønninger, miljøforringelse og ulikhet, og gir verdifulle innsikter for en mer bærekraftig fremtid.